30 Nisan 2009 Perşembe

Let It Flow



Geçen sene Let It Flow'un Promo çekimleri için yapıtığımız çalışmalardan benim olanları paylaşıyorum. Ayrıca ısrarla onları dinleminizi tavsiye ederim.
http://www.myspace.com/letitflownet















26 Nisan 2009 Pazar

Tim Walker


1970 yılı İngiltere doğumlu. Bu adam surreal'in dibine vurmuş biri. Londra ağırlıklı çalışan bir moda fotoğrafçısı. Tabi alışıla gelmiş bir bakış açısına sahip değil. Yazılanlara göre tam bir romantik drama ve güzelliği ön planda tutuyormuş. Herkes baktığında kendince bir yorum getirebilir bence. Londra'da her daim Tim'in sergilerinden birine denk gelebilirsiniz. Tim Walker Exeter Art College mezunu. Fotoğraf hayatına freelance olarak başlamış ve uzun süre belgesel ve portre fotoğrafları çekmiş. Belli bir süre de Londra'da gazeteler için çalışmış. Richard Avedon'un asistanlığını yapmış. O dönemde de zaten moda fotoğrafçılığına başlamış. Çok güzel de kitapları var. Çalışmalarını da hayranlıkla takip ettiğimi söylemem gerek.

  • Tim Walker (Stern Portfolio Paperback)

Publisher: Te Neues Publishing Company, June 2006

  • Pictures by Tim Walker Special edition

Publisher: Te Neues Publishing Company, June 2008

  • Tim Walker Pictures Hardcover

Publisher: Te Neues Publishing Company, June 2008


wed adresi: http://www.timwalkerphotography.com
















23 Nisan 2009 Perşembe

Nigel Barker


1972 Londra doğumlu bu abimiz eskiden model şu sıralarda noted fashion photographer olarak çalışan biri. Özellikle American's Next Top Model'ı izliyorsanız onu bol bol görmeniz mümkün. Çünkü bu abi orada hakemlik yapıyor. 1996 yılında ne olduysa modelliği bırakarak fotoğrafçı olmaya karar vermiş. Ben beğenmiyorum ama çok populer. Kızlar falan hastası. ANTM de olanların hepsini tanıtmaya karar verdim. İçimden geldi. Nigel ile başlamak istedim. Eskiden manken olup sonradan şarkıcılığa dönüşen ve kendini ses sanatçısı zannedenler gibi midir bilinmez ama piyasada hatırı sayılır bir yeri var.













Feyz'in kadınları


Model: Elif Güngör Karabacak


Nedense hep bayan çekesim geliyor. Anlam veremedim =)






Bu arada Milliyet'te okudum uzaktan sevişme cihazı üretilmiş. Nasıl yaa!!

21 Nisan 2009 Salı

Brownish

Çekerken kesin siyah-beyaz olmalı dediğim fakat sonradan renklerine kıyamadığım denemelerden bazıları.





Model: Serra Sezgin

Promenade

Benimde bir kaç denemem oldu elbet. Çok başka alanlarda çalışıp sonrada moda perspektifinden bakmaya çalışmak kolay olmadı. Aylarca sağa sola bakındım. Bir türlü cesaret edip başlayamadım. Sonra da kendiliğinden geldi.

Model: Cansu Fulden Vural




Toni Frissell


1907 New York doğumlu bir fotoğrafçı. Gerçek adı Antoinette fakat o Toni adını kullanmayı tercih etmiş. Asıl işi moda fotoğrafçılığı olan Toni Amerikan (bayan) ordusunun resmi fotoğrafçılığını bile yapmış. Savaş sırasında ordu da yaralananları ve sayısız yetim kalan çocuğu fotoğraflamış. 1931 yılında Vogue'ta çalışıyormış. 1988 de vefat etmiş. 81 yıllık ömrüne 4 kitap birden sığdırmış.
A Child's Garden of Verses (1944)
Bermuda: The Happy Island (1946)
Mother Goose (1948) ve
The King Ranch, 1939-1944 (1965).
Benim için en akılda kalıcı fotoğrafları su altında çekmiş oldukları. Normalde suda çalışmak modeller için çok zordur. bir yandan poz verip estetik gözükmeye çalışmak ve bir yandan da balık gibi şişmemek için çok çabalamak gerekir. Bir de o zamanın teknoloji eksiklerini düşünürsek Toni gerçekten harika bir iş başarmış diyebiliriz. Zaten ne varsa eskilerde var. =)













20 Nisan 2009 Pazartesi

Serkan Güneş


Stockholm'de fotoğrafçının birine girdik alamayacağımız lenslere bakıp yorum yapıyorduk. Torosun da bir şey soracağı tuttu. En yakınımızdaki görevliye sordu tabi. Cevabını da türkçe aldı. İşte Serkan Güneş ile tanışmamız böyle oldu. Harika biri =)
1980 yılı İstanbul doğumlu. Kendini birden İsveç'te bulmuş. Orada çalışmış çabalamış. Sonra da evlenmiş. Karısı 22. yaş gününde ona bir kamera hediye etmiş. Herşey de öylece başlayıvermiş. Başarılı bir doğal yaşam fotoğrafçısı. 2006 yılında World Wide Competition Wildlife Photographer of the Year ödülünü aldı. Dünyanın en prestijli doğa fotoğrafçılığı yarışmasında ödül kazanan ilk türk fotoğrafçısı unvanını kazandı. Güneş, BBC'nin ve İngiltere'deki ünlü doğa tarihi müzesi'nin düzenlediği Shell Yılın Doğal Hayat Fotoğrafçısı yarışmasında Eric Hosking Özel Ödülü'nü aldı. Web adresi http://www.serkangunes.com









Joey Lawrence


7 yaşında büyükbabasının camerasıyla fotoğraf çekmeye başlamış Canadalı toy bir arkadaş bu. Şu an 19 yaşında ve gezmediği yer yok. Müşterileri arasında Warner Brothers Records, Scifi Channel, NBC, Channel 4, Kawasaki, Salvation Army falan filan var. Fotoğraflarının doğal olduğunu söyleyemem. Photojournalist olarak çalışsa bile fotoğraflara uyguladığı photoshop darbeleri ile gerçekliği reklam gibi yansıtabiliyor. Sanki stüdyoda çekim yapmış gibi bir havası var. Genelde böyle şeyleri çok sevmem ama çocuk yapmış. Güzel de olmuş. Ne yalan söyleyeyim Canadalı olasım geldi.
web adresi http://www.joeyl.com
blogu http://www.joeyl.com/blog
tutorial adresi http://tutorial.joeyl.com






Miles Aldridge


Son zamanlarda ilgimi çeken eski Vogue fotoğrafçılarından biri. Miles 1964 yılı Londra doğumlu. Saint Martin's School of Art mezunu. Babası Alan Aldridge de albüm ve kitap kapağı tasarımcısıymış. the Beatles, the Rolling Stones, Cream and the Who gibi ünlü gruplarla çalışmış. Miles böyle yetenekli aileden çıkma yetenekli bir moda fotoğrafçısı. Film sektörü ve müzik sektörüne de bir zamanlar karışmış. Surrealist bir çizgisi var. Miles Aldridge kendi çalışmaları için söyle diyor "My work is not just about a dream, but a dream of reality. It's all amplified—but it is essentially from reality and essentially contemporary."
www.milesaldridge.com Kişisel web adresinden çalışmalarına ulaşabilirsiniz. Siteye girer girmez başlayan yumuşacık müzik oof nerde bunun kapama yeri diye aramadığım ender müzikli sitelerden biri. Özellikle biyografisi bana çok sıra dışı geldi. Geçen 45 yılını, bir insan herhalde en kısa cümlelerle ancak bu kadar güzel ve sade anlatabilir.