24 Şubat 2010 Çarşamba

Alex Box


Alex Box studied and exhibited as an installation artist before training to become a make-up artist, with her main focus on relationships between the body and the environment. As a make-up artist, she went on to explore this relationship between art, science, nature and the magical. Today, Alex creates out of the box looks for designers including Gareth Pugh, Alexander McQueen, Biba and Chanel.She is member of Illamasqua art team. She is one of my favourite make up artist. I think she is remarkable. Genarally My blog's subject is avant garde fashion photography/photographer but as you know you cannot think fashion photographs without make up. So that's why I decided to give some information about make up artists and first one is Alex Box!

Not: Hem ingilizce hem türkçe yazmak garip geliyor. Kısaltılmış olarak yazmak kolayıma gelecek =) Alex box benim favori makeup artistlerimden biri. Makyajı sadece yüze uygulanan şekli dışında vücuda yayarak kullanıyor.
Aslında bloguma avant garde moda fotoğrafları ve fotoğrafçılarını yayınlayıp/yazıyordum ama moda fotoğrafı denince, sizinde bildiğiniz gibi tek başına bir anlam ifade etmiyor. Makyaj da moda fotoğraflarının olmazsa olmaz unsurlarından biri olduğuna göre blogumda Makeup artistleri de tanıtmakta bir sakınca göremedim =) (Özellikle makeup artist diyorum makyöz yerine çünkü türkçesi bana garip geliyor.)

http://www.illamasqua.com

Hiç yorum yok: